~ The greatest gift is the sincere heart ~


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Tuesday, March 1, 2011

::: Bila petang harus cenggini :::

::: Owh, bila ptg tiba mmg sgt best.. harus melengah2kan masa angkut brg dr dalam kete utk masuk ke umah. harus melayan si botak comel yg baru dpt kaki. hah.. tak suke pd gelaran itu (botak).. sedangkan kami lah yang membotakkan rambut tersebut.

Bila si suami panggil “si botak” sy akan menjerit kemarahan. sian pada anak. tp kenapa dibotakkan rambut tersebut? sebab kami rimas, panas dan nampak kemas bile dah pendek. (huh mcm pantun). rambut yg panjang dan berlipat lipat telah menyembah lantai kedai mamak. dan yg penting rambut nya kini menenangkan fikiran sy  kami dan meringankan kepalanya. ;p

sambung tajuk entry. inilah die aktiviti bila sampai saja di umah selapas mengambil rafiq di umah pengasuh. berkejaran di halaman rumah sewa yg comel. habis semua dipegang. pokok, pagar dan macam2lah dicuit. senang hati bila tgk anak gembira. gembira dapat keluar. kalau tak, asyik memerap saja.

 

280220111574

280220111573 280220111570

bila saja dibawa masuk habis ke hulu ke hilir mengukur kaki persegi rumah setiap masa. tau penat tak? mak yg tgk, yg penat. bila malam pula sudah tido seawal jam 9.30 pm, sehingga pagi. kerana penat. penat meng”excercise” kaki nya.

habit baru juga skrg adalah membongkar segala laci, almari dan juga menjatuhkan segala barang/bantal ke lantai sambil mencampak2 kan brg tersebut dengan perasaan yg sgt puas. huhsss.. apa rasa ehh bile buat mcm tu? dengan memek muka yg agak geram dan mencabar sifat keibuan, sy cuba untuk bersabar dan mengajarnya utk tidak bertindak sedemikian. kalau tak habislah mcm mana aku nak mengemas semula rumah.

itulah die anak sy yg semakin hari sudah nampak kemajuan pada dirinya. semoga jadi anak yg soleh. Aminn..

p/s : biar botak asal comel.. uhukkkss.. terbatuk laks.. pasni nak buat gaya mcm mana ye utk rambut die.. ?

hoyeaahh… i’m his personal fashion advisor..

1 comment:

  1. cabaran sudah bermula sebagai seorang mama...
    huhuhuhuhu..
    kalau tak kena masa..
    bila kau terjah umah mak aku ni...
    bersepah macam tongkang pecah dah..
    tak larat aku.. :P

    ReplyDelete

Mungkin juga anda suka ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...