~ The greatest gift is the sincere heart ~


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Monday, May 2, 2011

::: Bila ada anak kecil, adalah wajib utk ke Zoo :::

::: Betul tak statement di atas? ahahah..

walaupon kamu (lelaki) kelihatan macho depan org ramai dan badan berketak2 ibarat lelaki maskulin yg kacak, dan (perempuan) kelihatan sgt cun “vogue da vass” tatkala berjalan persis model ternama, tapi percayalahh.. bile kamu2 ada anak kecil, pasti kamu akan ke tempat yg dikenali sbg “zoo” ini.

saya tidak mengatakan bahawa ES saya badan berketak2 dan kelihatan maskulin, mahupun sy berkaca mata hitam persis amber chia berbangsa melayu.. hah.. merepek lah ko.. itu adalah contoh yg menguatkan lagi statement tajuk entry di atas.

walaupun negeri johor tidak terkenal dgn adanya “zoo” tersebut , spt zoo taiping dan zoo negara, tp Johor masih ada zoo yg boleh dibanggakan oleh rakyatnya sendiri.. (walaupun ada rakyatnya yg tidak begitu bangga dengan kewujudan Zoo Johor ini )

Saya pergi ke sini bukan kerana terpaksa. niat di hati yg berwarna putih lagi suci murni ini adalah utk membawa anak berjalan2, mengenal haiwan yg die tak pernah nampak seharian, walaupon rasanya die masih belum mengenal apa itu tiger, lion, elephant, dan giraffe.. “rafiq, itu unta.. unta..” “tgk tu ada lion.. lion.. lion got big hair”.. “tiger ada stripes cantik”.. begitulahh antara ayat yg direka khas untuk mengajar anak apa itu haiwan milik Tuhan.

oklah, mari kite lihat apa yg ada di Zoo Johor ini..

IMG_2103

IMG_2108 IMG_2109 IMG_2112 IMG_2115 IMG_2117 IMG_2118 lion ni kurus je…

IMG_2129 IMG_2130kena paksa senyum ngan kakak aina

IMG_2132 IMG_2133nampak kurus takkk!! ahaha.. penat mengejar budak dua yg tak tau duk diam

IMG_2134 IMG_2135 IMG_2137

I rate 5/10 towards this place.. perlu ada improvement actually.. altho i’ve not been here for more than a decade, but can’t see the different lorr.. ahaha.. anyway, tis is the place where we spent our theree days break! jangan ketawa okeh.. sebab sume org bwk family pegi jejalan jauh. melaka, kl, or even sabah / sarawak. tapi kami?? . .hanya melancong di negeri sendiri. agak kiciwa.

anyway, as long as we are happy, tht’s good enough for us.. tak gitu…??

3 comments:

Mungkin juga anda suka ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...