~ The greatest gift is the sincere heart ~


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Wednesday, April 27, 2011

::: Jeritan Zahirku :::

::: yell.. yell… yell.. ckp jawa adalah menjerit. hahah..

Entry untuk berkongsi situasi kini. Kanak2 kesayangan sy kini sudah kerap menjerit. kami berperasaan tidak kesah. cuma, orglain kesah tak?

Situasi Satu. Menjerit di rumah sendiri tatkala melihat ayah kasi makan kura2. sehingga nak terkeluar anak tekak rasanya. Hobi baru juga adalah menjerit ketika keadaan tidak mengizinkan utk sesi panjat memanjat. huhs… jeritan yg sgt kuat. setiap malam, but, does it matters? for us, we are happy as long as he’s happy. sy lagik suke dgr sore jeritan itu. bile die senyap, diri ini akan tercari-cari kemerduan suara itu. Perasaan sy : adalah suka.

Situasi Dua. menjerit di hospital. tatkala menanti giliran doc. Kejadian, sabtu lepas. Sgt mencabar sifat keibuan kerana suami tiada di sisi. wht happen? tidak mau didukung. sentiasa ingin dilepaskan. TAPI, bile dilepaskan pon menjerit tak keruan. pls.. pls.. pls.. dont go to hospital w/out daddy again.. cos, i can’t handle it alone. ada org rasa jeritan kanak2 itu adalah comel. tp cube lah bygkan. org sakit yg sdg menunggu turn berjumpa dgn doktor. mereka sedang tension menahan kesakitan. di tambah lagi tension mendengar jeritan. huhuhuhu. Perasaan sy : agak malu.

Situasi Tiga. Menjerit di pusat membeli belah. tidak terlalu heran. sebab keadaan sekeliling dah memang bising dan bukan suara anak sy saja yg memecah hening. perasaan sy : adalah tak kesah.

Kadang-kadang, jeritan itu sememangnya adalah comel. tp bila di situasi dua, keadaan menjadi agak kurang sesuai kerana selalunya hospital adalah tempat org sakit yg memerlukan keadaan aman damai. TAPI, how can we avoid all these? takkan nak tutup mulut anak dgn sapu tangan? takkan nak bagi die ubat tido? huhss.. harap org2 lain memamahi, kerana mereka dulu kecik2 pon mcm itu. (malah lebih teruk (mungkin??… ahahah…))

cuba berfikir positif (dan sememangnya nak sedapkan hati). diantara kanak2 yg riang menjerit2, terlompat2, dan aktif berlari2…. dengan…. kanak2 yg duduk diam, tidak aktif dan takut nak explore new things… mana yg kamu mahu..? jawapannya sudah ada.

Bagi saya, kanak2 yg aktif itu adalah sihat. kanak2 yg terlompat2 itu adalah ahli sukan. kanak2 yg berlari2 itu adalah pandai. kanak2 yg menjerit2 itu adalah becok.. ahahahah..

becok ke?

IMG_1879

IMG_1854ada tokoh tak?? ehehe

IMG_1869

baru lepas menjerit lah ni..

IMG_1878

p/s : walau apa pun perangai kamu, mama tetap sayang kamu.

1 comment:

  1. becok?? hehe..cute.. bygkan dia ckp ngn haq dlm bahasa tersendiri.. cute kan

    ReplyDelete

Mungkin juga anda suka ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...