~ The greatest gift is the sincere heart ~


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Sunday, January 23, 2011

::: Hati keras mcm batu, hati cair mcm ais :::

::: Apa rasa bile terpaksa bertungkus lumus demi kerjaya tatkala anak tidak sehat. Fuhh.. memang mendukacitakan. Degil. nak jugak uruskan program anjuran ofis di Tangkak. yelah ada VVIP dtg utk rasmi program. (leh selit dlm SKT hujung tahun)huhu. Tapi, meninggalkan anak sendirian bersama suami terchenta amat tidak patut bagi seorang ibu spt sy. Keraskan hati dan perasaan ni jugak melangkah keluar umah dan start kereta memecut laju ke Tangkak. dalam hati mmg ada taman. tp ketika itu hati sy berkeras untuk ke sana. (sbg org penting, barang2 penting untuk dibawa ke sana semua ada pada sy).

sebelah malam pulak, ada dinner di Batu Pahat. hurrrmmm.. sbg AJK yg bertugas memastikan jemputan seramai 500 org akan hadir, sy berkeras untuk pergi.

sampai je di Tangkak, ES call bgtau rafiq menangis tak henti. tak mau diletak. didukung saja. sampai tido pon di bahu ayah. siannnnnyeee....

di situ hati saya mula menjadi cair mcm ais. memikirkan keadaan anak dan bapak yang tidak keruan di rumah. selesai majlis di tangkak, terus pecut pulang ke jb. selalunya perjalanan ke tangkak ambil masa 2 jam. smalam sy drive kete memecut 140km/j. drive tanpa henti. menahan semua rasa yg ada. perjalanan hanya amik masa 1jam setengah. setiba di rumah, melihat anak tgh menangis memang sgt sayu.. bila didukung je.. uweeeekkkk... hadiah buat mama. habis baju korporatku.. terima kasih anak menghadiahkan sesuatu yg masam buat sy.



apa pun, mujur tak tinggalkan dieorg sampai malam. atau mungkin sy akan menyesal. bak kata pantun, sesal dahulu pendapatan. sesal kemudian tidak berguna.

T___T

3 comments:

  1. betul tu mama..
    tak mengapalah tentang kerja tu..
    bukan selalu pun..
    harap ada la yang paham kan..
    tapi lenkali jangan drive lelaju ok.. :)

    ReplyDelete
  2. dia rindu mama tue..
    next time jgn lelaju.. bahaya .. hokey!!

    ReplyDelete

Mungkin juga anda suka ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...