~ The greatest gift is the sincere heart ~


Birthday Tickers from WiddlyTinks.com

Saturday, January 15, 2011

::: Mengidam ini !! :::

::: Sy sangat mengidam ini. Perlukah "membodek haram" ES kesayangan. Tunggu durian runtuh lah bulan dua nanti baru nak bodek. Kenapa perlu beralih arah kepada benda alah ini? sebab function die sgt best. Full HD video lagik. itu yg best. leh tgk video yg dirakam dan saat2 terindah yg tiada ternilai boleh ditonton di screen tv nanti. yg penting full HD. asyik ulang je. Mmg betul itu saja kelebihannya. Kenapa bukan DSLR yang dikatakan kamera idaman sebelum ini? Sebab besar gedabak. sy bukan photographer proffesional. Perlu tertonggeng2, meniarap dan memanjat untuk mendapatkan angle yg terbaik. Sy cuma perlu menekan snap dan memfokus muka comel insan2 tersayang sahaja. function lebih baik drp DSLR dan sgt muat diletakkan ke dalam handbag comel sy, tanpa menambah beban untuk menggendong beg tambahan utk isi kamera.

Sudahpun survey di Jusco siang tadi. ES saya pon telah tunjuk minat. Signal baik kah itu? atau die saja nak memberi dan menaruhkan harapan kpd isteri terchenta? sudah dipegang dan dicuba display camera kat kedai sony. mmg ku sudah jatuh cinta. Ohhh.. tidak tertahan hati ini dan perasaan membuak dan meledak utk mendapatkannya.


Description:

Body with SEL1855 lens (Black)

Enjoy true photographic quality with the 14.2MP Exmor™ APS HD CMOS Sensor and interchangeable-lens versatility. Featuring intuitive user interface, Full HD movie recording and Sweep Panorama for effortless panoramic shooting.

  • 14.2MP Exmor™ APS HD CMOS Sensor
  • Interchangeable-lens versatility
  • Full HD movie recording
  • 3D Sweep Panorama
  • Tilt-able 3” (16:9) Xtra Fine LCD with TruBlack
  • Included with multi-purpose SEL1855 zoom lens

Standard Retail Price:
RM 2,699.00 *

Nama scientific adalah "E-Mount Camera NEX-5 . Nama bukan scientific pula adalah "E-Gunung Kamera" ahaha. takda takda. Panggil saja NEX5. untuk model ini hanya ada dua color. satu silver dan satu hitam. Mine (dalam anganan) is blackie. ahaha. boleh tak! tapi kalau untuk NEX-3, ada banyak color. merah pon ada. sgt chantek wokeh. Tp NEX-3 tiada HD video. Mine (dalam anganan) mahukan NEX-5. hoyeahhh..

Lense leh tukar2. sama mcm DSLR. SONY telah men"target market" kan kamera model spt ini khas buat insan2 di luar sana yg mahukan kamera lebih kecil dan comel. mcm sy. ok.. ok.. jgn baling kerusi. ;p

tunggu saja lah. dpt menjadi kenyataan ataupun tidak. yg penting inilah yang diidamkan.


p/s : semoga sy bermimpi NEX-5 malam ini.


1 comment:

Mungkin juga anda suka ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...